1st July

The Future(s) of Unfinished Ruins

The Future Urban Legacy Lab is glad to invite you to the third event of the Preservation and Decay seminar cycle of the Spring Seminar Series 2021. In this seminar Arboleda will discuss his text Reimagining unfinished architectures.

h 11:00 - Zoom Streaming
giovedì 17 giugno 2021

Embracing Change by Cornelius Holtorf, Professor of Archaeology at Linnaeus University

In this seminar professor Holtorf will discuss his text Embracing change: how cultural resilience is increased through cultural heritage (attached).

ore 15:00-17:00 - on-line
FULL
maggio 2021

Re-school. Ripensare gli spazi della scuola in condizioni di pandemia latente

Il progetto vincitore elaborato dal Politecnico di Torino (DAD, FULL) in collaborazione con Fondazione Agnelli

21 maggio – 22 novembre 2021 - inaugurazione 20 maggio

Researches and Dialogues on Architecture and the Culture of the City, 2017-2021

Esposizione delle attività di ricerca sviluppate sui temi della qualità dell’architettura, del patrimonio e della città dal DAD del Politecnico di Torino e dalla Pontificia Universidad Javeriana de Bogotá.

Palazzo Mora, Strada Nova 3659, Venezia
maggio 2021

Counterpreservation

The seminar will be based on the text "Counterpreservation as concept", that will be briefly presented by prof. Sandler and then discussed in an open conversation with all the participants to the seminar.

ore 17:00 - on-line
25-26 novembre 2021 - Call for paper (30.04.2021)

1981-2021. GIARDINI STORICI. Esperienze, ricerca, prospettive, a 40 anni dalle Carte di Firenze

L’obiettivo del convegno é stimolare riflessioni e aprire un dibattito trasparente e costruttivo sui temi affrontati dalle due carte, siglate a Firenze nel 1981. Una riflessione necessaria alla luce dei cambiamenti ambientali, sociali, antropologici.

Firenze